Algemene voorwaarden
De webshop www.print.takoy.nl is een internetwinkel zonder fysiek verkooppunt. Het is niet mogelijk om de goederen vooraf persoonlijk te komen bekijken.
Definities
Deze algemene voorwaarden regelen de rechten en plichten van Gotana s.r.o., 95843 Nedanovce 301, Slowaakse Republiek, ID No.: 46279491, geregistreerd in het handelsregister van de districtsrechtbank in Trenčín, Insert No.: 24846/R, aandelenkapitaal: 5000 €, gestort aandelenkapitaal: 5000 € (hierna te noemen de “Ondernemer”) en de consument (hierna te noemen de “Consument”) bij de aankoop van goederen via de e-shop www.print.takoy.nl en ze zijn een integraal onderdeel van de koopovereenkomst gesloten tussen de consument en de ondernemer (hierna te noemen de “Koopovereenkomst”).
“Consument” betekent een persoon die goederen bestelt via de e-shop www.print.takoy.nl.
“Bestelling” betekent het invullen van een elektronisch formulier met de gegevens van de consument, een lijst van de bestelde goederen, de wijze van levering en betaling en het totaalbedrag dat door de consument voor de goederen moet worden betaald.
“Goederen” betekent alle producten die worden weergegeven op de website www.print.takoy.nl.
Bestellingen en het sluiten van de koopovereenkomst
Alle bestellingen geplaatst in de webwinkel www.print.takoy.nl zijn bindend voor beide partijen. Door het verzenden van de bestelling bevestigt de consument, dat hem deze inkoopvoorwaarden en klachtenregeling bekend zijn.
De voorwaarde voor de geldigheid van een online bestelling is het naar waarheid en volledige invullen van alle gegevens die door het systeem bij de registratie of bij de bestelling vereist zijn.
De koopovereenkomst tussen de ondernemer en de consument komt tot stand door het verzenden van de bestelling van de kant van de consument en door het accepteren van de bestelling van de kant van de ondernemer.
Leveringsvoorwaarden:
De ondernemer verbindt zich tot:
- het leveren van de bestelde producten (het gewenste aantal en soort) voor de aankoopprijs en volgens de betalingsvoorwaarden, die op de dag van het verzenden van de bestelling gelden
- het leveren van producten die op de correcte wijze verpakt zijn, zodat ze bij het vervoer niet beschadigd raken
De ondernemer is niet verantwoordelijk voor:
- de vertraging bij de levering, die door de post of door een transportbedrijf veroorzaakt is
- de vertraging bij de levering, die door de onjuiste adresgegevens van de ontvanger veroorzaakt is
- de beschadiging van het pakket, die door de post of door een transportbedrijf veroorzaakt is
- de levering die door de producent (leverancier), door beperkingen of door het verlies van distributierechten of door andere onvoorziene belemmeringen niet kon plaatsvinden
De consument verplicht zich ertoe:
- de bestelde goederen in ontvangst te nemen en de intactheid van de verpakking te controleren
- de volledige prijs van de goederen te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die gelden op de dag van verzending van de bestelling, door middel van vooruitbetaling.
Indien de consument de goederen niet in ontvangst neemt (op basis van de bestelling), behoudt de ondernemer zich het recht voor om schadevergoeding te eisen voor de geleden schade. Als de klant de goederen bij de eerste levering niet in ontvangst neemt en om een herlevering vraagt, is hij verplicht de kosten van zowel de eerste als de herlevering van de goederen te betalen. De ondernemer is gerechtigd (afhankelijk van het aantal producten, prijs, transportkosten, afstand etc.) om een telefonische of schriftelijke autorisatie van de bestelling te vragen. Bij weigering van de autorisatie door de consument wordt de bestelling door de ondernemer als ongeldig beschouwd.
Leveringstermijnen
Bestellingen worden binnen 14 dagen verwerkt (in speciale gevallen vermeld naast het product op de website binnen 4-6 weken). De bezorger levert het pakket binnen 4-6 werkdagen na verzending door de ondernemer. In het geval van wijzigingen in de leveringsdata, zullen we je per e-mail of telefonisch informeren. De bestelling wordt pas geaccepteerd nadat de betaling is ontvangen op de bankrekening van de ondernemer.
Prijzen van goederen
De prijzen die op de website vermeld staan, zijn exclusief BTW. De definitieve prijs inclusief alle belastingen (BTW) en verzendkosten wordt weergegeven voordat de bestelling wordt afgerond. De prijs van de goederen is exclusief verzendkosten (Koeriersdienst bedraagt 5 € excl. BTW/1 rol), verpakking is gratis. De minimale bestelwaarde is €250 exclusief BTW. Het verkoopbewijs is de factuur, die per e-mail wordt verzonden en hij dient tevens als leverings- en garantiebewijs. Betaling van goederen en transportkosten naar Nederland - via bankoverschrijving. De klant betaalt de goederen na bestelling via bankoverschrijving op rekening SK848330000000200181855675, betalingsidentificatiecode: bestelnummer. De bestelling wordt pas geaccepteerd na ontvangst van de betaling op de rekening.
Bestelling annuleren
De consument is gerechtigd om de bestelling te annuleren zonder opgave van redenen binnen 2 uur na haar verzending. (Na 2 uur begint de ondernemer de bestelling te verwerken). De annulering van de bestelling dien je naar het e-mailadres print@takoy.nl te sturen. We zullen je dan een bevestiging van de annulering terugsturen.
Klachtenregeling
Wij raden de consument aan, in het bijzijn van de bezorger, direct te controleren of het pakket niet beschadigd is. Indien het om een grotere beschadiging gaat (gescheurde verpakking, vervorming en andere grote schade), raden wij je aan, om het pakket niet in ontvangst te nemen.
In geval van een reclamatie stuurt de consument gereclameerde producten naar het ondernemersadres. Het pakket moet goed verpakt worden en het volgende omvatten: gereclameerde producten inclusief accessoires, een kopie van de factuur, beschrijving van het gebrek en contactgegevens van de consument - retouradres, telefoonnummer, e-mail. Je dient producten op te sturen zoals een pakket of een aangetekende brief. Als je het onder rembours verstuurt, wordt het niet aangenomen. Gereclameerde producten kunnen we alleen accepteren in ongebruikte toestand, ongewassen en mechanisch onbeschadigd.
De garantie dekt geen schade veroorzaakt door:
- gewone of overmatige mechanische slijtage
- het vuilmaken van producten of hun onderdelen
- het gebruik van producten in omstandigheden, die vanwege temperatuur, stof, vochtigheid, chemische en andere invloeden van de omgeving voor het gebruik niet geschikt zijn
- invloeden van de buitenomgeving, bijvoorbeeld het weer
- de manipulatie met het product door een onbevoegde persoon (amateurreparaties of bewerkingen)
- een mechanische beschadiging
- verscheurde, doorgesneden, door warmte beschadigde producten, onzorgvuldige en slechte behandeling van producten, opzettelijke krassen in producten etc.
De garantie dekt geen schade veroorzaakt door natuurrampen en ook geen gebreken die als gevolg van geweld, weeromstandigheden of van het gebruik onder extreme en ongewone omstandigheden zijn.
Indien de reclamatie niet geaccepteerd wordt, krijgt de consument het product terug met de uitleg van het besluit.
De reclamatie wordt zo snel mogelijk door de ondernemer beoordeeld, maximaal binnen 30 dagen vanaf de datum, waarop de consument de reclamatie heeft aangekondigd. Na het accepteren van een gerechtvaardigde reclamatie wordt de garantieperiode verlengd. Indien een defect product in de wettelijke garantieperiode door een nieuw product is vervangen, begint de garantieperiode opnieuw vanaf de datum van acceptatie van de reclamatie.
De ondernemer informeert de consument over de acceptatie van de reclamatie via telefoon, SMS, of e-mail en stuurt producten op eigen kosten naar het adres van de consument.
Bescherming van persoonsgegevens
In overeenstemming met wet nr. 122/2013 ter bescherming van persoonsgegevens verbindt zich de beheerder van de webshop www.print.takoy.nl ertoe dat de persoonlijke gegevens die door de koper worden verstrekt via het bestelformulier, niet zonder toestemming van de eigenaar van deze gegevens aan een derde partij zullen worden verstrekt en de toevertrouwde persoonlijke gegevens niet zullen worden gebruikt voor commerciële aanbiedingen die niet verband houden met de promotie van deze webshop. Tevens verbindt de beheerder zich ertoe om, op verzoek van de klant, zijn persoonlijke gegevens op elk moment uit de database te verwijderen. De bepalingen inzake klantbescherming zijn alleen van toepassing op particuliere personen.
E-mailmarketing
Voor het verzenden van commerciële communicatie (e-mailmarketing) verwerken wij je persoonlijke gegevens op basis van je toestemming. Als je ons geen toestemming geeft en je bent een bestaande klant, dan kunnen wij je steeds commerciële communicatie sturen, zelfs zonder je toestemming. In elk geval geldt dat je deze marketingcommunicatie van onze kant eenvoudig kunt uitschakelen door aan het einde van de commerciële mededeling (e-mail) het abonnement op te zeggen. Dit is in overeenstemming met § 62, lid 3 van de wet elektronische communicatie: "De voorafgaande toestemming van de ontvanger van elektronische post is volgens paragraaf 2 niet vereist als het gaat om directe marketing van soortgelijke goederen en diensten van de persoon, waarvan de contactinformatie voor het verzenden van elektronische post is verkregen in verband met de verkoop van goederen of diensten en in overeenstemming met deze wet of een speciale verordening."